Matinspo

Detta var en helt improviserad rätt jag slängde ihop på under 30 min, kokade pasta, stekte lök vitlök & bacon, hade i tomatpuré och lite créme fraiche och vände ner pastan. All pasta blir godare med en halv parmesanost på toppen hahahah ;) 

Tyvärr lite mycket smak av typ korvstrogganoff, men helt ok ändå! 

Sedan hjälptes jag och mamma åt att göra denna typ "kinafriterade" kyckling med dippsås, alltså är väldigt enkelt att göra men jag hatar att fritera saker då allt bara stänker på mig! Så mamma fick hjälpa till med det lite grand. 

Jag gjorde resten haha. Vi orkade inte koka ris eller göra några komplicerade tillbehör, jag Tog en skål med oliver till (kan leva på oliver) och så dippsåsen till såklart. Den gjorde jag på sweet chili sås, citronsaft, Japansk soja, sesamolja. Egentligen skulle jag haft vitlök o ingefära i men det glömde jag faktiskt :P 

Både baconen och kycklingen var förresten ekologiska, apropå att jag la upp ett "vegetariskt" inlägg häromdagen. Är ju tyvärr så att jag inte äter vegetariskt fler dagar än de med kött, är svårt att hitta färdiga alternativ t ex på restaurang som man tycker om. 

Kommentarer:

1 Tuva Björnwall:

åh vad gott!!!

2 Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

Åhh vad gott :D

Kommentera här: