Just nu, gnäll & tankar

Halloj igen bloggen, det var ett tag sen. Sitter faktiskt i en sjukhussäng, i ett delat rum med en jävla gnällkärring. Största anledningen till att jag hatar henne såhär några timmar efter hon kommit in i mitt rum, är att hon andas fruktansvärt högt, suckar, stånkar och stönar och snarkar. Jag är väldigt känslig för smackande människor, ja, folk som gör ifrån sig ljud helt enkelt. Om det blir mina värsta farhågor inatt komme jag med säkerhet försöka sparka i sängen, vända högljutt på mig, för att dämpa ljuden. Kom ihåg till nästa inläggning; ha köpt egna öronproppar som passar mina små öron och stänger ute allllllt ljud.
 
Jag har ont i magen som så ofta förr, och stod inte ut hemma. Måste in och få morfin, dropp och illamåendesmedicin. Det känns bättre, men långt ifrån bra. På söndag har jag säsongens sista WE-tävling, och ponnyn är fortsatt galen. Jag som hade tänkt köpa magnesium och ge honom som kan ha en lugnande effekt, har ju inte hunnit med det. Det är dessutom en klass högre, och svårare, och jag har knappt lärt mig programmet... får köra det som träning helt enkelt. Hoppas att jag mår okej.
 
Och. Kärringen vägrar ha någon lampa tänd i rummet, så det är kolsvart i rummet. Blir G-A-L-EEE-N.
 

Kommentarer:

1 Ebba Carlström:

Sjukhus? Vad här hänt om man får fråga?
Lycka till i helgen :)

Svar: Jag har återkommande mag-problem som man inte lyckats utreda! Ingen ver varför det kommer eller när :/
Tack så mycket! <3
Alva Söderlund

Kommentera här: