WE-träning

I söndags var jag och ponny iväg & tränade på Eke, superkul var det! Dels är det ju jättekul att få välja ut en matchande outfit (den som vet den vet), sen är man ju där för att t-r-ä-n-a så det är alltid bra att få ögon på sig och instruktioner!
 
Det var klocka i korridor, slalom, flytta mugg, tjuren och ett hopphinder. Det var två av dessa jag kände mig nervöd inför; tjuren, eftersom han blev galen på tävling och helt okotaktbar (utesluten pga "olydnad"), och så hopphindret eftersom han alltid stannar nuförtiden och jag har typ blivit hopprädd. Iallafall, så gick alla hinder inkl dessa bra! Han är väldigt långsam på att backa (klockan) men det gick väldigt fort och smidigt i slutet. Tjuren fick han snacka med både innan och under uppsittning så det gick över efter ett par fnysningar. Hindret stannade han på först men klev sedan över i skritt, därefter var det bara att driva lite extra så (över)hoppade han!
 
Jag hoppas ju nu att det ska finnas reservplats typ varje gång till mig, var verkligen smidigt att åka sisådär 5 min med släpet! Provade för första gången med att åka med sadel på för att spara tid och för det är lugnare att fixa hemma, gick jättebra. Nästa gång lär det dock bli täcke på oxå eftersom det har blivit så himla kallt ute...
 

Kommentera här: