Det duger aldrig

Har ni nån gång träffat en person som varje gång ni träffas säger spydiga saker, beter sig elakt och hemskt och tycker att allt du gör är fel? Ja, förmodligen har de flesta gjort det. Då springer man ju åt andra hållet och ser sig aldrig mer omkring. Men jag? Har tyvärr inte den lyxen. Varje dag tvingas jag leva med denna människa på ett eller annat vis. Ja, det låter ju hemskt eller hur, jag kan säga att det känns okej de dagar jag slipper träffa denna energikrävande människan, nästan så att man glömmer hur jobbigt det kan vara. Sen kommer då käftsmällen när hon fräser dryga kommentarer i ansiktet på en eller skriver absurda saker på tavlan. Och det allra värsta.. när hon låter det gå ut över min fina häst...
 
Du får inte ha halstäcke. Nej okej, köper nytt utan hals. Ditt täcke är krångligt att sätta på. Jaha, men det kostade mig 900 av mina sparade pengar och har inte hals. Ok men ditt täcke har inte plastrem. Men då fixar jag det med en gång. Ditt täcke har inte plastrem. JO DET HAR DET VISST DET (DIN BLINDA KÄRRINGJÄVEL). Har du saker där för det får du inte. Jag flyttar genast på dom. Tar mina saker och gömmer dom. Vart är mina saker, hittar och lägger tillbaks dom. Kommer med sadeln efter lyckad ridtur. Stänger och låser framför mig. Släcker i stallet när jag rider i ridhuset. Är grinig och skriker på mig och min häst. Försöker stänga av vattenkoppen.
 
Det tar så mycket energi med en sån här hemsk människa. Jag önskar att hon kunde ändra sig och försöka kontaminera sina handlingar och språk, för jag blir så ledsen och arg :(
 

Kommentera här: