WE-tävling

Gissa vad? Eller det är ju inte så svårt, det står ju i rubriken! Jag har äntligen anmält mig och Xet till en working equitation-tävling! Det blir en klubbtävling på UPK som jag hoppas att vi tar oss runt i.. Den är redan nu på söndag så jag måste försöka klämma in att träna lite moment som kommer i vår bana, LC. Det han egentligen behöver träna på är den fruktansvärt läskiga tjuren som finns på just UPK, men min medryttare har varit över till banan och hälsat på den på nära håll. Det gäller bara att han kommer ihåg det när jag sitter på... ;)
 
Här följer även en bild på banan vi ska rida då. Jag hoppas även komma ihåg hela banan.. Vilket kan vara ett litet svårighetsmoment med tanke på att detta är vår allra första tävling i WE, vi har varit med på ett par träningar vilket har varit sjukt roligt, så om det går dåligt är det bara att ta det som en träning..  Får hoppas att jag inte är först oxå så jag kan tjuvkika på de andra ekipagen!
 
Det som känns lite jobbigt är ju bara i detta läge att vi fortfarande ej har lagat vår jä(..)la trailer, så det blir att rida över igen. Men denna gång får jag rida ensam... Och man är alltid så hiiimla stressad att komma dit i tid (han stannar ju och filosoferar över om huruvida han bör fortsätta gå ensam eller ej..), rida fram ordentligt, kolla in banan så man kanske lär sig den i verkligheten med och inte bara på papper, och att få tjuvkika på ekipagen innan mig.. Om det ens är någon innan..
 
Men jag ska inte låta det försöra för mig. Jag får gå upp riktigt tidigt bara och rida i god tid så jag kan slappna av. Det är ju även en träning för mig att lära mig slappna av lite, ha så goda förberedelser helt enkelt så jag bara kan fokusera. Jag hatar att jag blir så nervös så det är något jag måste jobba på. Och så hoppas vi att det kanske till och med går riktigt bra, tänk om vi kommer hem med en liten rosett???

Kommentarer:

1 Mamma:

Jag kan gå med er ju!!!

2 Rebecka Fredriksson:

Haha men så kul! Visste inte att det fanns sådana tävlingar :)

3 Ellen - tävlingsryttare:

Va roligt. Lycka till! :D

4 Josäfin Andersson :

Åh vad kul!! LYCKA TILL :D

Kommentera här: