Min höst och mål

 
Nu i höst (eller ja, den har ju redan börjat för mig) så kommer jag förutom att ha hästis och träna och rida typ varje dag, även plugga in lite högskoleförberedande kurser på KomVux. Matte 2a går jag på skolan, eftersom jag är rätt dålig på matte. Det är kursen jag redan börjat med, och missat ca 2 veckor av när jag låg inne, haft skoning eller annat inplanerat samtidigt som lektionen ligger. Så i början gick allt bra medans nu känner jag mig rätt så lost. Hoppas självklart klara kursen även om jag kanske kuggar ett prov eftersom det kommer fler.
 
Kurs nummer 2 jag kommer läsa denna höst är Svenska 2, den läser jag istället då på distans då det är ett ämne jag har lätt för, och om jag skulle köra fast kan jag såklart fråga mamma. Vilket jag inte kan göra med matten... Svenskan kommer mest att vara att läsa böcker och göra ett större arbete i slutet av kursen (som jag förstått det).
 
Planen är även i vår att fortsätta vidare med Svenska 3, som jag ännu inte har kommit in på men jag tror att det kommer vara minst lika enkelt att klara av. Det positiva med distans är att man får plugga vilken tid på dygnet man vill, och det gör inget om jag har 5 läkarbesök i veckan eller helt enkelt vill åka till stallet en hel dag och bara vara där.
 
 
Utöver pluggandet som jag "måste" ska jag även försöka göra 1-2 högskoleprov (Zzzz) för att kunna komma in på Djursjukskötar-utbildningen på SLU eftersom mina gymnasiebetyg inte var de absolut bästa. Jag ska även försöka hinna plugga teori till körkortet, och övningsköra så mycket jag kan med pappa när det passar. Det är ju även viktigt att köra regelbundet så jag inte glömmer hur man gör och får börja om från början..

Kommentera här: