FASEN OXÅ

Bajs... Idag var egentligen en stallfri dag då min nya Medryttare skulle ha xet, men det slutade med att vi åkte dit ändå och skulle visa lite grejer som bytt plats den senaste veckan. Mm, så vi var där ett litet tag och hälsade på ponnyn o pratade lite osv. Sen skulle hon rida, ja då helt plötsligt har han fått huvudet klämt i luckan, blodiga sår på var sida av huvudet. Suck... Alltså klart det inte var med flit, men det skar i mitt hjärta när han stod och skalade på huvudet och hade typ panik. Har hört att de kan då epilepsi eller headshaking av smällar mot huvudet :( 


Vi åkte iallafall och fixade lite sårspray, desinfektionsmedel mm, och åkte tillbaka. Under tiden hon red såg jag ännu en "jätterolig" grej.. Han var ganska rejält halt på vänster bak igen :( SOM ATT JAG ELLER XET BEHÖVDE DET NU. Hon hade ej känt det tyvärr under ridningen men tom pappa såg hältan (som typ är blind för sånt annars). Alltså jag har ju inte ridit med sadel sedan 2 veckor när jag sett att den inte ligger bra, men hon hade sadel idag. 

Vad kan hältan bero på då, börjar man direkt tänka? Sadel? Sten i hoven? Snubblat i hagen? Han var halt i både skritt och trav hursomhelst, det var ju solklart. Känns supertråkigt att behöva promenera och vila honom nu igen när vi nyss började galoppera oxå.... Tänk på oss snälla! Och håll tummarna att han mår bättre under veckan <3 




Kommentarer:

1 Charlotta Lundblad:

Men usch vad tråkigt, hatar när det där händer :( Håller tummarna!

Svar: Tack snälla! <3
Alva Söderlund

Kommentera här: