Tröttsamt...

Jaha, då var man ute i stallplatssökandet igen då...! På ett sätt är det väl lite kul, att få åka runt och kolla på nya stall, samtidigt som man blir extremt trött på det. När man väl letar finns det inget, men när man har plats så dyker helt overkliga möjligheter upp. Ikväll ska jag bli uppringd av en tjej som har ett stall jag gillar enligt annonsen, men efter lite googlande och jag hittat ett pris som skulle funka får jag svar att priset i själva verket är högre. Inte mycket, men lite. 
 
Ett annat jag har kunnat tänka mig, svarar inte stallägaren längre på telefon eller mejl. Man får väl åka dit och knacka på ;) 
 
Krav jag (och pappa då) har inför detta nya stall är (tipsa gärna om det finns!):
  • Hästkunnig stallägare - apropå vårt "förra" stall. De kunde INGET om hästar - men hade ändå ett stall. Hände inte mycket när man ville det och allt blev helt enkelt svårare att förklara osv. 
  • Ridhus - eller i alla fall i närheten. Men allra helst på gården..
  • Bra ridvägar
  • Något hindermaterial
  • Inte en diktator i stallet tack!
  • Gärna tränare som kommer kontinuerligt.
Alltså, egentligen är det väl typ de 2 översta som är mest väsentliga. Skadar ju lixom inte med typ skrittmaskin och såna saker, men det är väl behov man skaffar sig tänker jag? Sedan gärna inte stallhyra på 5000kr..
 

Kommentarer:

1 Elsa:

Hoppas att ni hittar något bra :). Spännande!

Svar: Det hoppas jag med! :)
Alva Söderlund

Kommentera här: